Ezelden ebedi iki hareket: Philia (dostluk) ve neikos (çatışma)
Varoluşun açıklanması konusunda en eski felsefedeki zıtlaşmaya dayalı eğilimin, kurala bağlanmış müsabakasının esaslı bir rol oynadığı ilkel toplumun zıtlaşmalı yapısına tekabül etmesinin rastlantı sonucu olmadığını bütün belirtiler göstermektedir. Her şeyi zıtlaşmalı bir ikilik içerisinde kavrama ve her şeyi yarışmanın hükmettiğini kabul etme eğilimi ezelden beri vardır. Hesiodos hala selamet getiren iyi Eris ile kötülük getiren Eris'i çatışma halinde görmektedir.
Doğadaki bu çatışma adalet karşısında çatışmadır. Kosmos, Dike ve Tisis kavramları, ait oldukları adli hayattan aktarılarak bir davanın terimleri ile anlaşılabilsin diye dünyanın hareketine uygulanmıştır.
Bu kavramın içerisine yerleştirebileceğimiz aitia ise doğal nedenselliği ifade eder.
Bütün unsurların biraraya geldiği sonsuzluk içerisinde hukukun yeri, şiddete karşı filozofça şiddetin kullanımıdır.
Her kenarında 60 tane dünyanın yer aldığı hukuka ait dünya geride kaldı. Artık elimizde sadece 3 tane var. Bu halka halinde dönen köşeler bize ait olanlar.
1.Emeğin bedeli
1.Emeğin bedeli
2.Zahmet
3.Griphos
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder